Людина захлинається у нескінченному потоці інформації. Щоб зорієнтуватися в ньому і
не перетворитися на пасивного споживача, потрібно уміти швидко її обробляти, класифікувати
й тлумачити. Впоратися з таким завданням здатна лише компетентна особистість зі
сформованими уміннями інтерпретувати будь-яке явище, зокрема й художній текст.
Компетентність старшокласника –
це його широка світоглядна обізнаність, здатність бачити й розуміти навколишню
дійсність, уміння адаптуватись до вимог життя у суспільстві, усвідомлювати своє
призначення і роль у соціумі, здійснювати осмислені вчинки, ставити мету й
досягати її, орієнтуватися у світі мистецтва і дійсності.
Дієвим результатом системи
формування інтерпретаційної компетентності слід вважати вироблення в
особистості стійкої естетичної потреби у чуттєво-логічному сприйнятті й
осмисленні явищ мистецтва, в умінні самостійно формулювати власні тлумачення та
переконливо й аргументовано висловлювати їх у процесі художньо-творчої
комунікації.
Сучасна
педагогіка стверджує, що самостійність — це моральна якість особистості, що
виявляється в прагненні особистості без допомоги наставника проникнути в зміст
навчального матеріалу, учитися жити в злагоді із собою та навколишнім світом.
Мудрий педагог В. О. Сухомлинський розумів, що досягнути цього можна, лише
крок за кроком вводячи дитину у світ різноманітних людських взаємин.
Напевне, якраз уроки літератури,
на яких виховуємо учнів на найкращих зразках культурних надбань людства,
покликані стимулювати й розвивати інтелектуальні,
емоційні, духовні потреби учня. Цей розвиток здійснюється в школі засобами
літератури, королеви гуманітарних наук. Саме на уроках літератури учень має можливість обдумати питання про
те, що таке Людина і життя, високі поняття духовності й культури, замислитися над непростим часом, у якому ми живемо і зіставити його з історичним
шляхом людства. За словами В. О. Сухомлинського, «...бачити в красі оточуючого світу, у
красі людських взаємин духовне благородство, доброту, сердечність і
на цій основі стверджувати прекрасне в самому собі».
Звісно, якщо говорити про вічні, загальнолюдські цінності, то мета курсу світової літератури базується на вихованні поваги до духовних
скарбів людства, расової, етнічної, соціальної, ґендердої,
релігійної толерантності, що сприяє формуванню в учня власної думки, своєї системи життєвих цінностей і пріоритетів,
збереженню й продовженню найкращих національних традицій.
Порушуючи такі загальнолюдські
теми і проблеми, як «митець і суспільство», «людина і суспільство», «краса і
мораль», проблеми самотності, «відчуження», самоцінності та самоствердження
особистості в суспільстві, моральної відповідальності тощо, школярі набувають
громадянських умінь, учаться критично й незалежно, самостійно аналізувати та
застосовувати отриману інформацію, висловлювати і публічно захищати власну позицію,
вести дискусію.
Is merit casino legal in Florida? | DCCasino
ВідповістиВидалитиIs the 제왕카지노 Fairness of a Casino in Florida the license holder and the casino 메리트카지노 operator 바카라 that owns, operates or provides, owns, and offers casino gaming