Виховна робота

Тема. У світі чарівної літератури

Мета: розширити коло читання школярів;
          розвивати монологічну та діа­логічну мову учнів, їх художній і
          естетичний смак;
          вихо­вувати культуру поведінки, взаємоповагу.
Обладнання: виставка книг, малюнків.

                      Землю прикрашає казка — блискуче, найкраще у світі золото,    
        те золото, що блищить вогником у дитячих оченятах,
                                            дзвенить сміхом із дитячих вуст і вуст їх батьків.
                                                                              Г. К. Андерсен

Проведення заходу
Учні: (читають ланцюжком)
     Добрий день вам, люди, в нашій світлій хаті:
Як гостей найкращих раді зустрічати.
Хочемо вас привітати, запросити всіх на свято.
Буде усмішок багато, буде радість, буде казка,
Тож сідайте всі, будь ласка.
За знання хороші, гості дорогенькі,
 Щиро вас вітаєм в нас на посиденьках.
Покажіть майстерність, розум та кмітливість,
            Любов до мистецтва, у розмові щирість.
Хлопці та дівчата! Прошу позмагатись.
 Гуртом веселіше грати та навчатись.
Учитель: Сьогодні ми проводимо театралі­зоване свято «Чарівний світ літератури». І тому наші поси­деньки не звичайні, а літературні. Побачимо, хто з вас любить читати, добре знає персонажів літера­турних творів. З чого ж почнемо? А хоча б із пісні. Які посиденьки без пісень!
(Запис «У лукоморья дуб зеленый»)
Ви знаєте вже чимало казок, які належать різ­ним народам. Сьогодні ми помандруємо різними країнами. А допоможе здійснити подорож казка.
У давній африканській притчі, яка називається «Як з'явилися в людей казки», розповідається:
«Миша могла пролізти всюди. Вона була в па­лацах багатіїв і в оселях бідняків, її маленькі блис­кучі оченята стали свідками багатьох таємниць. Яким би надійним не було сховище, миша все одно туди потрапляла. І ось одного разу вона виріши­ла сплести собі казки з усього того, що бачила на своєму віку. Кожну казку миша одягла в яскраву сукню — чорну чи білу, червону чи синю. Так каз­ки з'явилися в мишачій хаті. Своїх дітей вона не мала, і казки замінили їх. Одного разу отара овець проходила полем, де була мишача хатка, і якась вівця вибила ногою двері. Казки вибігли звідти й розбіглися по всій землі. І тепер кожна країна має свої казки».
Розпочинаємо подорож.

Зупинка перша: вікторина «Що я знаю про казку?»

-          Назвіть чарівні предмети, що найчастіше зустрічаються в казках. Для чого вони потрібні?           (Яблуко, дзеркальце, обручка, жива та мертва вода…
                          Вони потрібні, щоб допомогти героям виконати складні завдання.)
-          У казках зустрічаємо реальних і фантастичних героїв. Назвіть фантастичних героїв казки.       (Баба-Яга, Чудо-Юдо, Змій Горинич…)
-          Хто перевиховував поштаря Пєчкіна?    (Дядя Федір, кіт Матроскін, пес Шарик)
-          Хто видавав себе за намісника Бога в казковому лісі?  (Фарбований Шакал)

Зупинка «Літературні загадки».
1.      Закінчіть речення:
-          Трудівниця пасербиця пішла від Метелиці, тому що …
-          Попелюшка вийшла заміж за королевича, тому що …
-          Хлопчик Маляна звільнився із в’язниці, тому що …
-          Соловей прилетів до імператора, тому що …

2.      Про кого ці слова, з якої казки?
-          «Цих обманщиць… треба закувати в ланцюги та посадити до в’язниці».   (про мачуху та її дочку. С.Маршак «Дванадцять місяців»).
-          Та навіть у лахмітті та у попелі вона була набагато гарнішою за своїх сестер.   (Попелюшка. Ш.Перро «Попелюшка»).

ЛІТЕРАТУРНИЙ ПІНГ-ПОНГ
 Умови конкурсу: ведучий називає літературного героя, учні по черзі називають його пару.
  Малюк — (Карлсон)                                        
  Руслан — (Людмила)
  Алі-Баба — (40 розбійників)
  Том Сойєр — (Гек Фінн)
  Маша — (ведмідь)
  Карабас Барабас — (Буратіно)
  Білосніжка — (семеро гномів)
  Іван-царевич — (Василина Прекрасна)
  Попелюшка — (принц)
  Буратіно — (Мальвіна)
АЛФАВІТ
 Назвати на букву алфавіту ім'я літературного героя:
  А — Айболить
  Б — Буратіно
  В — Врунгель
  Г — Гуллівер
  Д — Дюймовочка
  Є — Ємеля
  Ж — Жар-Птиця
  3 — Золота Рибка
  І — Іван-царевич
  К — Колобок
  Л — Леопольд
  М — Мауглі
  Н — Незнайко
  О — Оле-Лукойє
  П — Принцеса на горошині
  Р — Робінзон Крузо
  С — Снігуронька
  Т — Тортіла
  У — Умка
  X — Хоттабич
  Ц — царівна-жаба
  Ш — Шер-Хан
  Щ —Щука
  Я — Яга

Зупинка  «Казкова пантоміма»

       Назвати казку за пантомімою.
( «Пані Метелиця» братів Грімм,  С.Маршак «Дванадцять місяців» )
  
Зупинка ТВОРЧА

Баба-Яга («влітає» на метлі). Зібралися на по­сиденьки, свій розум та знання показуєте... А наймудрішу, найгарнішу, і взагалі най, най, най... не запросили?! Забули Ягусю, навіть із 3000 днем на­родження ніхто не привітав. (Утирає сльозу.) До­велося самій про себе вірша написати. Прямо ска­жу шедевр:
Залізні зуби, кістяна нога,
Всі люди знають це красуня Яга.
Ну як, сподобалося? Ні?! Нічого ви не розумі­єте! Теж мені знавці літератури! Самі, напевно, ні­чого не вмієте. Давайте парі на мою мітлу! Ну що, злякалися? Ось завдання для хлопчиків, а ось для дівчаток. А я почекаю... але тільки дві хвили­ни. (Віддає завдання вчителю.)
 Учитель. Скласти казку, продовжуючи такі речення:
   хлопчикам: «Колись, у сиву давнину, жили два брати, які не любили працювати...»;
   дівчаткам: «Жили собі ложка з виделкою...» (Учні зачитують казки.)
Учитель. Ну що, Бабусю-Ягусю, програла? Віддавай тепер свою реактивну мітлу та йди пішки.
Баба-Яга. Перевершили мене Бабу-Ягу! Ну, що ж, слова я свого дотримаюсь. (Цілує мітлу, віддає переможцям і, тримаючись за поперек, шку­тильгає до виходу.) Але я ще повернуся...
Учитель. Відома особа! Ще й вірші любить складати. Може, не мине й 3000 років, як Баба-Яга стане відомим поетом? Перемогли ви Бабу-Ягу, а те­пер нове випробування. Давайте всі разом покличе­мо нашого гостя: «Чекаємо на Вас. Заходьте скоріше!»
(Входить учень, схожий на Марка Твена)

Сценки:   «В гостях у Марка Твена»
                  «Тітка Поллі шукає Тома Сойєра»

Заключне слово учителя

Немає коментарів:

Дописати коментар